POČELA PODELA NACIONALNE ČITANKE: „Koreni i krila“ za treći i četvrti razred osnovne škole
Distribucija Nacionalne čitanke "Koreni i krila" za treći i četvrti razred osnovne škole počela je širom Srbije, a među prvima su je dobili upravo đaci OŠ "Milan Ilić Čiča" u Aranđelovcu.

-Ova čitanka predstavlja ne samo važan deo u procesu sticanja znanja učenika, već ima i dublji smisao izgradnje nacionalne svesti i savremenog konteksta nacionalno – obrazovnog identiteta srpskog naroda – ocenio je ministar prosvete prof. dr Dejan Vuk Stanković koji je danas Nacionalnu čitanku „Koreni i krila“ za treći i četvrti razred osnovne škole predstavio u OŠ „Milan Ilić Čiča“ u Aranđelovcu.
Kako je saopštilo Ministarstvo prosvete, ova čitanka je obavezno nastavno sredstvo koje kroz pažljivo odabrane sadržaje podstiče razvoj nacionalnog identiteta, kulture, jezičke pismenosti i osećaja pripadnosti, a učenici je dobijaju besplatno.
Ministar Stanković je naveo da Nacionalna čitanka „Koreni i krila“ obuhvata sadržaje iz predmeta srpski jezik, odnosno srpski jezik i književnost, priroda i društvo, muzička i likovna kultura, te da je njom pokriveno sve što utiče na formiranje nacionalne svesti o narodu.
-Cilj ove čitanke je da vas podstakne da samostalno razmišljate i istražujete, ali i da znate ko ste – poručio je Stanković učenicima odeljenja 3/4 OŠ „Milan Ilić Čiča“, koji su danas prvi put koristili nacionalnu čitanku u nastavi.
On je naveo i da, nažalost, „živimo u svetu u kojem nacionalni identitet iščezava, te je ovo prvi odgovor države na te loše trendove, ali ne i poslednji“, jer, kako je najavio, „slede i nacionalni udžbenici“.
Ministar Stanković je dodao da je planirano da Nacionalna čitanka u budućnosti obuhvati sve razrede osnovnih i srednjih škola, i da su „škole, pre svega, mesta sticanja znanja i obrazovanja, kao i mesta formiranja vrlina i oblika socijalne odgovornosti, ali i ljubavi prema otadžbini“.
Ministar je podsetio da je plan da postoje četiri nacionalne čitanke.
Osim dve koje su već završene (za prvi i drugi razred i treći i četvrti), biće urađene još dve čitanke – za drugi ciklus obrazovanja (od petog do osmog razreda) i za učenike srednjih škola.
Stanković nacionalnu čitanku vidi kao „prelazno rešenje dok se ne dobiju nacionalni udžbenici“ i dodaje da, „kada čitav posao oko nacionalnih udžbenika bude završen, nacionalna čitanka može da ostane pomoćno sredstvo u nastavi, a svakako će se koristiti i u dopunskim školama na srpskom jeziku za našu decu u inostranstvu“.
















