VEŠTAČKA INTELIGENCIJA: šta kažu stručnjaci
Saznajte ko treba da koristi veštačku inteligenciju, a po koga je štetna.

Korišćenje veštačke inteligencije kod dece može da ima različite pozitivne i negativne aspekte.
Dečji i adolescentni psihijatar i porodični psihoterapeut Opšte bolnice u Jagodini dr Jasmina Spasojević preporučuje da deca mlađa od 14 godina ne koriste veštačku inteligenciju (VI), jer je do tog uzrasta njihovo mišljenje na konkretnom nivou. Tek posle četrnaeste godine ono postaje apstraktno, te mogu da koriste veštačku inteligenciju, ali uz strog nadzor.
Dr Jasmina Spasojević za portal TV Palma Plus kaže da se pozitivni benefiti veštačke inteligencije kod adolescenata odnose na obrazovanje, pristupačnost informacijama koje su od značaja za učenje i razvoj digitalnih veština. Međutim, veštačka inteligencija ima i dosta negativnih uticaja kada su deca i adolescenti u pitanju.
-Prekomerna upotreba veštačke inteligencije može da dovede do zavisnosti od tehnologije, što može da smanji socijalne interakcije i fizičku aktivnost, pa deca postaju manje zainteresovana za druženje sa vršnjacima, svakodnevne obaveze i aktivnosti, depresivna i anksiozna, naročito ako se upoređuju sa idealizovanim prikazima – ocenjuje za naš portal dr Jasmina Spasojević.
Ona upozorava da prekomerno korišćenje veštačke inteligencije dovodi i do poremećaja pažnje, jer ubrzani sadržaji utiču na sposobnost koncentracije. Pored toga, deca nisu svesna ni rizika da su njihova privatnost i sigurnost ugrožene ukoliko na društvenim mrežama dele lične informacije.
SAVETI ZA RODITELJE
Dr Jasmina Spasojević navodi da je najbitnije od svega da se postave granice, da se definiše vreme korišćenja tehnologije i da se deca podstaknu da se bave fizičkim aktivnostima i da se druže sa vršnjacima.
-Roditelji redovno treba da proveravaju koje aplikacije i sadržaje deca koriste, ali i da se uključuju u njihove aktivnosti i da razgovaraju o njihovim iskustvima s tehnologijom. Takođe, treba da promovišu zdrave navike i da ohrabruju decu da se bave hobijima van ekrana – poručuje dr Jasmina Spasojević.
ISKUSTVA IZ PRAKSE
Dr Jasmina Spasojević upozorava da je u svojoj praksi imala decu uzrasta do 14 godina kod kojih je narušeno mentalno zdravlje upravo zbog korišćenja veštačke inteligencije.
Deca su asocijalna, depresivna, anksiozna, a veštačka inteligencija im je postala najbolji prijatelj.
-Zbog toga je, ponavljam, veoma važno da roditelji prate kako tehnologija utiče na emocionalno i psihološko stanje njihove dece – zaključuje dr Jasmina Spasojević.



















Dobar prilog sa dosta konkretnih saveta i predloga