MINISTARSTVO ZA PORODICU: Digitalni asistent i Kontakt centar olakšavaju pravo na izdržavanje
Ministarstvo za porodicu i demografiju unapredilo komunikaciju sa građanima kroz Kontakt centar, digitalnog asistenta i edukativne video materijale. Jelena Žarić Kovačević istakla da Fond omogućava brzo i jednostavno ostvarivanje prava na privremeno izdržavanje, uz podršku majkama i samoharnim očevima.

Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju, kao nadležno za porodičnu zaštitu, na osnovu Zakona o ostvarivanju prava iz Alimentacionog fonda određeno je za upravljača ovog fonda. Alimentacioni fond osnovan je kao budžetski i to na neodređeno vreme, a radi obezbeđivanja sredstava za privremeno izdržavanje.
Nakon uspostavljanja Kontakt centra za pitanja građana u vezi sa ostvarivanjem prava iz Alimentacionog fonda, dostupnog na telefonskom broju 011/74-55-399 i i-mail adresi: [email protected], te pokretanja digitalnog asistenta na zvaničnom sajtu ministarstva (www.minbpd.gov.rs), Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju u saradnji sa Kancelarijom za ITE, objavilo je i informativno – edukativni video o
procedurama i načinu ostvarivanja prava na privremeno izdržavanje iz Alimentacionog fonda: https://www.instagram.com/p/DO-rPOxDCjw/?hl=ru.
„Ovo je samo jedan od načina na koji unapređujemo komunikaciju sa građanima i građankama, korisnicima sredstava iz Alimentacionog fonda. Ponudili smo moderan i savremeni komunikacioni okvir koji obuhvata više načina za predstavljanje novouvedenog zakonskog mehanizma. Posredstvom više platformi dajemo odgovore na pitanja koja se tiču rada fonda i približavamo građanima njegovo funkcionisanje, ali ih obaveštavamo i o načinu ostvarivanja prava na njegovo korišćenje“, rekla je ministarka za brigu o porodici i demografiju Jelena Žarić Kovačević.
Podsetimo, Ministarstvo je u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i e-upravu 20. juna 2025. pokrenulo Kontakt centar za Alimentacioni fond, koji je dostupan građanima 24 sata, svih sedam dana u nedelji, uz mogućnost direktne komunikacije sa operaterima radnim danima od 08.00 do 15.00 časova.
Automatski sistem Kontakt centra pruža informacije o proceduri, uslovima, visini i trajanju privremenog izdržavanja, a građane najviše zanimaju koraci do ostvarivanja prava na sredstva iz Fonda. Najveći broj upita dolazi od majki kojima je sud poverio samostalno vršenje roditeljskog prava, ali Kontakt centar pozivaju i samohrani očevi.
Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju, u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu, uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), na zvaničnom sajtu ministarstva uspostavilo je i digitalnog asistenta, zasnovanog na veštačkoj inteligenciji, koji pruža korisnicima odgovore na
pitanja u vezi sa ostvarivanjem prava na privremeno izdržavanje iz fonda. Virtuelni asistent pokreće se klikom na ikonicu u donjem desnom uglu naslovne stranice sajta.
Takođe, Ministarstvo je na sajtu otvorilo i posebnu stranicu sa uputstvima, objavljujući na mrežama i odgovarajući infografik pod nazivom „Kako do alimentacije iz Fonda?“ (https://www.instagram.com/p/DLmUXTWMndC/?hl=ru&img_index=1) kako bi građanima približilo zakonska rešenja i olakšalo pristup pravima iz Fonda.



















