REDOVAN PUTNIČKI ŽELEZNIČKI SAOBRAĆAJ BEOGRAD-SUBOTICA OD DANAS: vozovi će se kretati brzinom od 200 kilometara na sat
Maksimalnom brzinom od 200 km na sat voz će na delu pruge između Novog Sada i Subotice saobraćati između Rumenke i Naumovićeva, u dužini od oko 86 kilometara. Brzina će kroz Suboticu biti nešto smanjena, a onda po izlasku iz ovog grada do državne granice ponovo biti povećana do maksimuma.

Posle promotivne vožnje brzom prugom, kojoj je u petak prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, pušta se u redovan saobraćaj i deonicaa brze pruge od Subotice do Novog Sada.
Pruga za velike brzine Novi Sad – Subotica – državna granica sa Mađarskom duga je 108,1 kilometar, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije. Reč je o trećoj deonici brze pruge duge 183 km, za brzine do 200 km na sat kroz Srbiju, od Beograda, preko Novog Sada i Subotice, do državne granice sa Mađarskom.
Rekonstrukcija, modernizacija i izgradnja savremene pruge Beograd – Novi Sad – Subotica – državna granica sa Mađarskom (Kelebija) – Budimpešta, obuhvatila je rekonstrukciju nekada jednokolosečne pruge i izgradnju drugog koloseka, kako bi se formirala savremena dvokolosečna pruga visokih performansi za mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj i brzinu do 200 km sat.
Izgradnja pruge za velike brzine Beograd – Budimpešta je prvi prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina, navedeno je u saopštenju. Brza pruga Beograd – Budimpešta deo je globalnog projekta „Pojas i put“ infrastrukturnog povezivanja Evrope i Azije, koji je inicirala Kina.
Radovi su zvanično počeli u železničkoj stanici Novi Sad Ranžirna 22. novembra 2021. godine, na deonici Novi Sad – Kelebija, u okviru brze pruge Beograd – Budimpešta. Izvođač radova bio je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”.
Međutim, kako je istaknuto, na realizaciji ovog projekta bilo je angažovano više od 200 podizvođača i dobavljača, najvećim delom iz Srbije, ali veliki broj njih i iz zemalja EU. Tako su među dobavljačima i podizvođačima bile angažovane firme iz Austrije, Češke, Nemačke, Italije, Švajcarske, Francuske, Slovenije, Poljske i Hrvatske, kao i srpska predstavništva firmi iz Francuske, Turske, Nemačke, Grčke i Španije.
Na projektu izgradnje brze pruge Novi Sad – Subotica bilo je angažovano oko stotinu inženjera sa licencama Inženjerske komore Srbije, u svojstvu odgovornog izvođača i nadzornog organa.
Maksimalnom brzinom od 200 km na sat voz će na delu pruge između Novog Sada i Subotice saobraćati između Rumenke i Naumovićeva, u dužini od oko 86 kilometara. Brzina će kroz Suboticu biti nešto smanjena, a onda po izlasku iz ovog grada do državne granice ponovo biti povećana do maksimuma.
Radovi na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica, dugoj 108,4 km, obuhvatili su polaganje oko 273 kilometara novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanične koloseke.
















